Frakt, Returer & Reklamationer

Frakt

Betalning sker i förväg för att undvika dyra postförskottsavgifter.

Vänligen ange mobilnummer vid beställning eller på ditt konto för att få SMS-avisering.

Posten kan ibland ta ut en avgift på 10 kr för sin avisering.

Fraktpris

Alla beställningar är fraktfria. En expeditionsavgift på 39 kr tillkommer per beställning.

Paket skickas normalt inom 2 dagar från mottagen beställning.

Leveransinformation

Har du inte fått någon avisering om uthämtning av paket? Logga in på ditt konto och kontakta oss via Helpdesk.

Beställningar skickas till registrerad adress och levereras till närmaste utlämningsställe.

Observera: Paket måste hämtas ut inom 14 dagar. Postnord-paket inom 7 dagar. Schenker inom 14 dagar.

Beställningar utanför Sverige skickas med fraktkostnad – denna visas vid kassan innan du slutför beställningen.

Avsändare:

Gert Strand AB
Svarvaregatan 3
233 51 Svedala
Sverige

Returer & Ångerrätt

Du har 14 dagars ångerrätt från mottagandet (gäller ej livsmedel). Hämtas inte varan ut förfaller ångerrätten.

Vid ånger måste varan returneras oanvänd, i originalskick och du står för returfrakten.

Kontakta oss alltid via Helpdesk innan du skickar tillbaka något.

Vi följer Konsumentverkets regler. Läs mer på: hallakonsument.se – Ångerrätt

Om emballaget är skadat eller varan är använd kan vi göra ett avdrag för värdeminskning – upp till 100% vid osäljbart skick.

Vi återbetalar varuvärdet, men inte frakt- eller hanteringsavgifter. Spara kvitto och kollinummer på returen.

Ej uthämtade varor

Om paket inte hämtas och kommer i retur, kan vi skicka om det mot ny fraktfaktura.

Betalning av faktura ska ske inom 10 dagar. Obetalda returer debiteras 400 kr.

Om din order är mindre än 400 kr förverkas beloppet. Vid högre ordervärde drar vi 400 kr innan eventuell återbetalning.

Returadress:
Gert Strand AB
233 51 Svedala
Sverige

Glöm inte att bifoga kvitto eller orderbekräftelse vid retur så vi vet vem paketet kommer från.

OBS: Du som kund ansvarar för varan tills vi mottagit returen. Skicka med spårning om möjligt.

Reklamation

Vid fel på vara, logga in på ditt konto, gå till Helpdesk och lämna in reklamationen där.

Fel ska vara ursprungliga – skador orsakade av användning eller slitage omfattas inte.

Reklamationsrätt gäller i upp till 3 år för varor utan bäst före-datum.

Läs mer om reklamation på: hallakonsument.se – Reklamation


Behöver du hjälp? Logga in och kontakta supporten via Helpdesk innan retur eller reklamation.